Nu je dik, rond en (heus) prachtig bent, mag je het er van nemen. Gewoon, omdat het kan.

1. Eten. Negeer iedereen die iets anders beweert: eet voor twee. Als de baby eruit is, kun je dat excuus niet meer gebruiken. En als je niet twee keer zo veel wilt eten, eet dan op z’n minst twee keer zo goed.

2. Alleen zijn. Straks mag je genieten van quality time met je mini-me, geniet nu nog van je me-time.

3. Stappen (en de day-after uitslapen). 

4. Reizen. Misschien geen vermoeiende survival-, steden-, of skitrip, maar het liefst wel heel relaxed, exotisch en ver. En lekker niet kindvriendelijk. Tenzij je op vakantie wilt naar je voorland.

5. Klaarkomen. Alles wat al gevoelig was, is nu helemaal (over)gevoelig en blozend doorbloed. En als je piekt, doet je baarmoeder gezellig mee. Voor een extra dimensie (en daarna misschien een harde buik, maar dat is het waard). Vier sowieso nog wat extra vaginale feestjes, zolang je daarbeneden nog niet bont, blauw, uitgescheurd en weer dichtgestikt bent.

6. Zuchtend en steunend met je dikke buik een volle tram, trein of bus binnenstappen. Kijken wie er voor jou opstaat.

7. Rode lippenstift dragen.

8. Met je vriendinnen afspreken. Ik weet, jij zult ze niet verwaarlozen als je straks mama bent. Maar geef ze nu toch maar vast wat extra aandacht, just in case.

9. Een bommetje in het zwembad maken.

10. Foto’s en gipsafdrukken van je buik maken. Foto’s maak je natuurlijk bij Floris Scheplitz, www.imagetree.eu.

Lees ook mijn ‘Lessen over borstvoeding’.